Met de i30 zette Hyundai in 2007 een belangrijke stap. Het was de eerste Hyundai die in Europa van de band rolde, de eerste met de nieuwe naamgeving (de i-reeks). Na minder dan vijf jaar is de opvolger al klaar, die eerst als vijfdeurs op de markt komt.
Verkocht de eerste generatie i30 dan onder de verwachtingen? Helemaal niet. Jaar na jaar is de verkoop van de compacte middenklasser gestegen, tot 115.000 stuks in 2010. In totaal verkocht Hyundai al 350.000 exemplaren van de i30 tot midden 2011. De nieuwe i30 debuteert volgende week op de autoshow van Frankfurt. De vijfdeurs mag de spits afbijten, later volgen nog een driedeurs en break.
De nieuwe i30 werd in Europa ontworpen, maar zal internationaal verkocht worden. "De auto is ontworpen om de leiders van het C-segment te bekampen", zegt Hyundai. De Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Mégane en Opel Astra mogen dus hun borst nat maken. Een belangrijke troef is alvast het Five Year Triple Care-pakket (vijf jaar fabriekswaarborg, pechbijstand en gratis technische check-ups).
Het gloednieuwe design neemt heel wat kenmerken over van de i40. Hoofddesigner Thomas Bürkle: "De nieuwe generatie i30 is herkenbaar aan het Hyundai-familiegezicht met zeshoekige grille en de koplampen in de vorm van een juweel met onderscheidende dagrijverlichting. In het profiel van de nieuwe i30 loopt een sterke karakterlijn van voorste naar de achterste wielkasten, helemaal tot aan de achterlichten." Hyundai hoopt met deze look "jonge, progressieve kopers" aan te spreken en de uitstraling van het merk te verbeteren.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar