Mercedes mag met de CLS dan wel de vierdeurscoupé opnieuw op de kaart gezet hebben, het is Volkswagen dat het concept een klasse lager lanceerde met de Passat CC. Die is intussen vier jaar oud en toe aan zijn eerste facelift.
Volkswagen verbeterde vooral de uitrusting en bracht de Passat CC esthetisch weer in lijn met de rest van het gamma. Om de eigen identiteit van het model te versterken, verdwijnt Passat uit de naam en heet hij vanaf nu kortweg CC. Aan het sportieve profiel met coupélijn werd niet geraakt, maar het front ziet er helemaal anders uit. Vooral de nieuwe grille, de bi-xenonkoplampen en de hertekende bumpers springen in het oog. Achteraan laten de nieuwe led-lampen de overhang minder zwaar ogen.
Vier of vijf plaatsen
Het interieur lijkt nog altijd als twee druppels water op dat van de Passat sedan en Variant. De Volkswagen CC wordt standaard geleverd met twee individuele zitplaatsen achterin, maar is in optie beschikbaar met een klassieke achterbank voor drie personen. Sportstoelen vooraan zijn standaard. Voorts verbeterde Volkswagen de uitrusting. De vierdeurscoupé krijgt standaard een systeem dat een vermoeide bestuurder herkent en aanmaant om te pauzeren met visuele en akoestische signalen. Ook nieuw is de optie Easy Open: een voetbeweging onder de achterbumper volstaat om de achterklep te openen.
Zelfde motoren
Het motorengamma verandert niet, er is dus nog altijd keuze tussen benzines met 160, 210 of 300 pk en diesels met 136, 140 of 170 pk. De 2.0 TDI's krijgen wel standaard een start-stopfunctie en regeneratie van de remenergie om het verbruik te drukken. Volkswagen presenteert de CC later deze maand in Los Angeles en levert de eerste exemplaren aan het einde van het eerste kwartaal van 2012.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar